Alla inlägg under december 2012

Av Karin Eliasson - 8 december 2012 10:11

Hej!


Har tröttnat lite på bloggen som en del säkert märkt, men nu fick jag upp en fundering jag vill skriva av mig om.


Det som bryr min lilla hjärna idag är människors enormt ombytliga humör mellan hat och kärlek.


En dag kan det se ut ungefär så här i ett inlägg på facebook:

-Om du fått stopp på bilen mitt i natten i djupaste skogen eller sitter och gråter för att mormors porslinsfigur gått sönder, ring mig!!!

Jag är nämligen världens mest kärleksfulla människa som älskar precis ALLA människor. Särskilt de som har det lite svårt, är homosexuella, invandrare, harmynta, hjulbenta, långtidssjukskrivna, arbetslösa eller något annat "jobbigt". Det funkar nämligen så att om jag ömmar för "utsatta grupper" så syns det mer tydligt vilken fantastisk människa jag själv är.....

Mot mina 500 närmsta vänner på facebook ska vi inte ens tala om hur kärleksfull jag är. De hugger jag gärna av mig armen för bara de är glada och lyckliga. Sån är jag förstår du. Skicka gärna hjärtan och kramizar så jag får bekräftelse på min rena vackra änglanatur.. Jag är såååå tolerant mot precis allting eftersom jag är helt uppfylld av fördomsfri kärlek. Hela jag lyser av godhet..


MEN!!!! Det finns ett undantag!!! Skicka inte en enda spelförfrågan till mig på facebook! Då förvandlas min godhet till svart glödande hat...

Javisst, man kan nonchalera och ta bort en förfrågan och sen blockera alla förfrågningar för all framtid med ett enda knapptryck, men den tiden är du ta mig fan inte värd... Tro inte du kan ta upp någon sekund av mitt dyra facebookliv med sånt. Då eldar jag upp ditt hus och kastar förbannelser över dina barn...


Denna svängning från överdriven kärleksfullhet till glödande hat för ingenting skrämmer mig något alldeles kolossalt...


Därför ska jag noga kontrollera mina vänners psykiska hälsa innan jag ringer dem om hjälp från en snödriva i mörkaste skogen. Tänk om jag glömt stänga av wordfeudsignalen på mobilen??? Vad kan hända om min vackra kärleksfulla vän hör den och något antispelsystem i hjärnan kopplas in?


Vågar inte ens tänka tanken......


Vet du med dig att ditt hat blir fullständigt omöjligt att kontrollera vid minsta småsak så ber jag dig allra ödmjukast att plocka bort mig som vän på facebook. Jag kan inte ansvara för att facebook ibland skickar ut inbjudningar automatiskt om jag varit inne och pillat på något spel.

Jag vill ju inte dö ännu....

Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards