Alla inlägg under augusti 2012

Av Karin Eliasson - 8 augusti 2012 12:30


Blev akut hungrig och gick igenom frysens innehåll. Hittade en påse oxpytt, lite obehagligt namn på mat tycker jag, men man får inte vara kräsen...


Fukten dryper på väggarna känns det som här i stugan. Tände i braskaminen för att få bort den obehagliga frusna känslan ala tältsemester. Hoppas det hjälper. Tycker inte om att frysa inomhus, särskilt inte i augusti:(


Känner mig allmänt konstig idag. Har varken tid eller lust att bli sjuk, men något är på gång. Det kan bero på att det är min exmans födelsedag idag om han levat. Det brukar alltid hända något oförklarligt den dagen så jag väntar med spänning. Han dog den 19 juni och den dagen har bilradion ofta spökat osv. Vi får se om det blir något idag också..


Ska iväg och jobba ikväll. Bara 5 timmar så det ska gå bra, men vissa dagar känns det bara så motigt fast jag trivs på jobbet. Det är bara 2 veckor kvar på mitt vikariat. Hoppas verkligen personen jag vikarierar för mår bra igen. Klart jag vill jobba, men inte på bekostnad av hennes olycka...


Nej dags att rycka upp sig. Nu börjar det blåsa rejält och regna. Ska förflytta kaninen in under tak.

Han är för söt den lille:) Äntligen har jag ett djur igen. Ett djur är villkorslös kärlek det. Han bryr sig inte om ifall jag har skulder, hur man ser ut eller andra brister man kan tänkas ha. Han bara är:))


Gör ett nytt försök att vila inför jobbet.



Av Karin Eliasson - 6 augusti 2012 14:13

Jaha, då är jag här igen då.


En längre tid har jag inte känt för att blogga. Fokus har legat på andra saker och det har varit bra saker  

Jobbet tar tid och kraft och den energi jag haft kvar har jag lagt på privatlivet.


Just nu har jag flera ämnen jag tänkt skriva om, men i huvudet är det en enda röra. Allt går ihop, men jag föredrar att skriva korta inlägg lite sorterat istället för att publicera en bok på detta forum. En bok skriver jag på ändå även om den aldrig lär bli vare sig klar eller publicerad. Särskilt inte publicerad...


Det sista halvåret jag inte bloggat kan jag bara sammanfatta med ordet harmoni. Bitarna har fallit på plats och livet är bättre än någonsin. Misstag i det förgångna har blivit till lärdomar. Mitt liv känns stabilare än det faktiskt någonsin gjort tidigare. Det är skönt, men jag har också visioner för framtiden hur det ska bli ännu bättre. Är inne på att göra en visionboard för att se svart på vitt hur livet ska bli för jag vet att livet blir precis vad man gör det till.

Några få saker fattas och de sakerna ska jag se till att skaffa mig innan jag är nöjd.


Idag började Tobbe jobba igen efter semestern. Det känns konstigt tomt här hemma. Jag är ju en social eremit, men jag har blivit bortskämd med att han är nära hela tiden. Känslan "skönt att vara ensam" har inte infunnit sig än.


Detta var en mjukstart på skrivandet så något av intresse har inte kommit fram, men som vanligt skriver jag för min egen skull...


I kväll ska jag vara barnvakt åt min brors busungar och imorgon ska jag åka och hämta en kanin i Falkenberg. Kanske har jag hittat något mer läsvärt att skriva om ikväll när busfröna somnat.

Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards