Direktlänk till inlägg 1 januari 2012

2012 ska bli mitt år!

Av Karin Eliasson - 1 januari 2012 17:24

Ibland har jag lust att vända blad och börja på ny kula och nyår är ett utmärkt tillfälle att göra det tycker jag.


2011 var inte det bästa året i mitt liv, men det har ju precis tagit slut. Det som har hänt har hänt och det är lite svårt att ändra det nu.

Jag har ändå mycket att tacka för, jag var tex inte med på Utöya och jag bor inte i Japan.

Det som drabbade mig var egentligen ingenting katastrofalt att tala om i det stora hela.


2012 känns verkligen som en nystart för mig.


Detta är mitt livs första nyårsdag i total frihet. Jag bor helt ensam för första gången om man inte räknar mössen som tassar på vinden. Har jag inte haft föräldrar eller en man i min bostad så har jag haft barn. Nu är barnen vuxna och klarar sig själva. Sonen har ett bra jobb och en fin lägenhet. Dottern går den utbildning hon vill och har också en fin lägenhet. Bådas ekonomi är bra (bättre än min):) Ingen oro där alltså.

Föräldrarna är så pass friska att de inte behöver mig.

Nu känns det som en perfekt tid att bara tänka på mig själv innan föräldrarna tacklar av och barnbarnen kommer.


Vad ska jag då göra med mitt liv?

Precis det som kommer till mig är mitt svar. Vad jag vill ska hända under 2012 har jag skrivit i ett brev på nyårsaftonen, klistrat igen och öppnar det först om ett år när det är dags för nästa önskeår. Så har jag gjort några år nu och det fantastiska är att mina önskningar har slagit in i många år.

2011 blev alltså precis som jag önskat. Bitarna faller på plats. Det som är viktigt är bara hur man formulerar sig.

Skrev tex att jag ville att T och jag skulle få det bättre. Vi separerade och det var väl inte det jag tänkte mig när jag skrev, men jag tror att vi båda två mår bättre idag än vi gjorde för ett år sen. Jag gör det i alla fall och jag hoppas och tror han gör det också.

Extra pengar önskade jag mig. Flera gånger under året har det hänt fast jag glömde precisera summan:)


Mitt brev för 2012 är mycket mer tydligt. Jag vill fortsätta vara fri. Är helt ointresserad av en relation som innebär att jag blir sambo eller annat som hämmar min frihet. Nu vill jag vara fri en lång tid och bara ta mig rättigheten att vara ego. Bra ta på skorna och sätta mig i bilen och åka dit jag vill utan att behöva planera för andra först. Kontaktannonsen är alltså inte aktuell än på länge, ingen seriös med giftemål eller samboförhållande åtminstone;)


Pengar är för mig energi. Det är något som cirkulerar och flödar in och ut från kontot. Ju större omsättning desto bättre. Det flödet får gärna snurra på hur snabbt som helst bara det flödar:)


Almanackan har redan fyllts på en hel del för 2012. Nya saker är på gång. Det jag tycker om är att inget är fastspikat och skrivet i sten. Det blir som det är meningen och så som jag gör det till. Allt går att ändra om jag börjar känna ett motstånd.

Det är så jäkla skönt att bli lite hippie samma år jag fyller 48:)) Det är dags nu, har varit så jäkla duktig hela livet och det tänker jag bara vara detta år när jag känner att det är motiverat för min egen framtids och för välbefinnadets skull.


Det ska bli hur spännande som helst att se vilka vägar jag tar detta nya år. Jag vet inte än och jag vill inte veta heller. Jag vill bli positivt överraskad:)


 
 
Ingen bild

annica

1 januari 2012 18:22

Karin, du är en personlighet som det alltid strålar av och kommer alltid att göra. Detta året kommer bli det bästa året, - DITT ÅR.
Du är en underbar manniska som även om man inte träffat dig på år alltid gör en glad bara av tanken.Människor som du är unika och ärliga människor som du är,äro ännu mera unika. Du är fan så bra.Bästa året är 2012.

Karin Eliasson

1 januari 2012 19:30

Tack för de fina orden Annica. Se till att 2012 blir ditt år också!
Du är också en riktigt bra människa. (ska vi starta klubben för inbördes beundran hahaha)
Kram

 
Mariana

Mariana

1 januari 2012 22:56

Vilket härligt år du har framför dig - öppen för allt! Grattis till din nyfunna frihetskänsla. Var rädd om den.
Stor kram M

http://100dagarsevighet.blogplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Karin Eliasson - 23 april 2013 07:24

Hej igen!   Idag läste jag ett inlägg om en katt som har en vit fläck på fel ställe för att vara rastypisk. Denne kisse var ägarens ögonsten i 20 år trots denna defekt. Nu är inte alla människor som denne kattägare utan det finns även de som s...

Av Karin Eliasson - 8 december 2012 10:11

Hej!   Har tröttnat lite på bloggen som en del säkert märkt, men nu fick jag upp en fundering jag vill skriva av mig om.   Det som bryr min lilla hjärna idag är människors enormt ombytliga humör mellan hat och kärlek.   En dag kan det se ...

Av Karin Eliasson - 8 augusti 2012 12:30

  Blev akut hungrig och gick igenom frysens innehåll. Hittade en påse oxpytt, lite obehagligt namn på mat tycker jag, men man får inte vara kräsen...   Fukten dryper på väggarna känns det som här i stugan. Tände i braskaminen för att få bort de...

Av Karin Eliasson - 6 augusti 2012 14:13

Jaha, då är jag här igen då.   En längre tid har jag inte känt för att blogga. Fokus har legat på andra saker och det har varit bra saker   Jobbet tar tid och kraft och den energi jag haft kvar har jag lagt på privatlivet.   Just nu har jag...

Av Karin Eliasson - 27 februari 2012 17:01

Hej igen!   Den sista tiden har livet gått i 190 km/h. Jobbat en hel del och försökt få tid över till andra saker jag vill göra. Fast det orsakar stress ibland så får jag ihop det i sista ändan på det ena eller andra viset. Jag har prioritera...

Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards