Direktlänk till inlägg 27 februari 2012

Tiden rusar iväg!

Av Karin Eliasson - 27 februari 2012 17:01

Hej igen!


Den sista tiden har livet gått i 190 km/h. Jobbat en hel del och försökt få tid över till andra saker jag vill göra.

Fast det orsakar stress ibland så får jag ihop det i sista ändan på det ena eller andra viset.

Jag har prioriterat tex Tobbe före städning. Mitt skjul är under all kritik, men vad gör väl det :-)


I lördags var jag på den årliga hockeymatchen. Går en gång per år just bara för att uppleva stämningen. Är ju inte särskilt sportintresserad, men hockey funkar åtminstone. Det är lite action i den sporten. Ett och annat slagsmål blir det när de hormonstinna pojkarna ska slåss om pucken...


I natt ska jag jobba igen och imorgon när jag sovit klart ska jag till en kompis och hälsa på en stund. Trivs väldigt bra hos henne för hennes hem är ett zoo. Det gäller att hålla sina vänner igång också och inte bara sitta och gulla hemma i Tobbes soffa. På torsdag blir det en annan kompis som föräras ett besök:-)


Den gemensamma nämnaren för mina vänner jag umgås med just nu är att alla har hund. Jag har svårt att leva utan djur, men om jag gosar upp mig med andras djur då och då så klarar jag mig bra i alla fall.Dessutom är det trevliga tjejer hela bunten:-)

Jag får mer och mer tankar om att skaffa en mindre gård där jag kan ha dvärggetter och andra smådjur man inte har inomhus pga Tobbes allergi. Får se vad som händer med den saken. Om lottoguden är välvillig för en gångs skull så köper vi en gård. Ska öva mig på någon rituell dans som kan funka på pengar. Zumba kanske?


Nu är det dags att förbereda mig inför nattarbetet.

Jobbar på att hitta något att blogga om som är lämpligt att trycka offentligt, men det är lite stiltje på den fronten tyvärr, men det kommer:-)


Kram på er!






 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Karin Eliasson - 23 april 2013 07:24

Hej igen!   Idag läste jag ett inlägg om en katt som har en vit fläck på fel ställe för att vara rastypisk. Denne kisse var ägarens ögonsten i 20 år trots denna defekt. Nu är inte alla människor som denne kattägare utan det finns även de som s...

Av Karin Eliasson - 8 december 2012 10:11

Hej!   Har tröttnat lite på bloggen som en del säkert märkt, men nu fick jag upp en fundering jag vill skriva av mig om.   Det som bryr min lilla hjärna idag är människors enormt ombytliga humör mellan hat och kärlek.   En dag kan det se ...

Av Karin Eliasson - 8 augusti 2012 12:30

  Blev akut hungrig och gick igenom frysens innehåll. Hittade en påse oxpytt, lite obehagligt namn på mat tycker jag, men man får inte vara kräsen...   Fukten dryper på väggarna känns det som här i stugan. Tände i braskaminen för att få bort de...

Av Karin Eliasson - 6 augusti 2012 14:13

Jaha, då är jag här igen då.   En längre tid har jag inte känt för att blogga. Fokus har legat på andra saker och det har varit bra saker   Jobbet tar tid och kraft och den energi jag haft kvar har jag lagt på privatlivet.   Just nu har jag...

Av Karin Eliasson - 3 februari 2012 19:19

Hej igen!   Just nu sitter jag och väntar på att Tobbe ska komma hem från en tillställning med jobbet.   Imorgon ska Veronica och jag åka på spa i Varberg. Vi har bokat lyxvarianten, det ska bli så skönt och roligt. Hon är en så skön person o...

Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
<<< Februari 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards