Direktlänk till inlägg 8 augusti 2012

Dagens funderingar.

Av Karin Eliasson - 8 augusti 2012 12:30


Blev akut hungrig och gick igenom frysens innehåll. Hittade en påse oxpytt, lite obehagligt namn på mat tycker jag, men man får inte vara kräsen...


Fukten dryper på väggarna känns det som här i stugan. Tände i braskaminen för att få bort den obehagliga frusna känslan ala tältsemester. Hoppas det hjälper. Tycker inte om att frysa inomhus, särskilt inte i augusti:(


Känner mig allmänt konstig idag. Har varken tid eller lust att bli sjuk, men något är på gång. Det kan bero på att det är min exmans födelsedag idag om han levat. Det brukar alltid hända något oförklarligt den dagen så jag väntar med spänning. Han dog den 19 juni och den dagen har bilradion ofta spökat osv. Vi får se om det blir något idag också..


Ska iväg och jobba ikväll. Bara 5 timmar så det ska gå bra, men vissa dagar känns det bara så motigt fast jag trivs på jobbet. Det är bara 2 veckor kvar på mitt vikariat. Hoppas verkligen personen jag vikarierar för mår bra igen. Klart jag vill jobba, men inte på bekostnad av hennes olycka...


Nej dags att rycka upp sig. Nu börjar det blåsa rejält och regna. Ska förflytta kaninen in under tak.

Han är för söt den lille:) Äntligen har jag ett djur igen. Ett djur är villkorslös kärlek det. Han bryr sig inte om ifall jag har skulder, hur man ser ut eller andra brister man kan tänkas ha. Han bara är:))


Gör ett nytt försök att vila inför jobbet.



 
 
Ingen bild

Sofia L.

27 augusti 2012 15:10

Tittade in här idag, å ser att du bloggar igen. Hurra!! :) Härligt att du mår bra! :) Själv blev jag, hastigt och lustigt, mamma för en månad sen. En liten Max. Fosterson - han var bara 8 dagar när han kom till oss. Så, mitt liv har vänts på huvudet, å inget är som det brukar - men, jag sjunger ändå! ;)

Karin Eliasson

7 september 2012 12:51

Så kul att höra från dig igen Sofia

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Karin Eliasson - 23 april 2013 07:24

Hej igen!   Idag läste jag ett inlägg om en katt som har en vit fläck på fel ställe för att vara rastypisk. Denne kisse var ägarens ögonsten i 20 år trots denna defekt. Nu är inte alla människor som denne kattägare utan det finns även de som s...

Av Karin Eliasson - 8 december 2012 10:11

Hej!   Har tröttnat lite på bloggen som en del säkert märkt, men nu fick jag upp en fundering jag vill skriva av mig om.   Det som bryr min lilla hjärna idag är människors enormt ombytliga humör mellan hat och kärlek.   En dag kan det se ...

Av Karin Eliasson - 6 augusti 2012 14:13

Jaha, då är jag här igen då.   En längre tid har jag inte känt för att blogga. Fokus har legat på andra saker och det har varit bra saker   Jobbet tar tid och kraft och den energi jag haft kvar har jag lagt på privatlivet.   Just nu har jag...

Av Karin Eliasson - 27 februari 2012 17:01

Hej igen!   Den sista tiden har livet gått i 190 km/h. Jobbat en hel del och försökt få tid över till andra saker jag vill göra. Fast det orsakar stress ibland så får jag ihop det i sista ändan på det ena eller andra viset. Jag har prioritera...

Av Karin Eliasson - 3 februari 2012 19:19

Hej igen!   Just nu sitter jag och väntar på att Tobbe ska komma hem från en tillställning med jobbet.   Imorgon ska Veronica och jag åka på spa i Varberg. Vi har bokat lyxvarianten, det ska bli så skönt och roligt. Hon är en så skön person o...

Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards