Direktlänk till inlägg 24 januari 2012

Helomvändning i mitt liv!!!

Av Karin Eliasson - 24 januari 2012 12:20

Hej igen!


Har inte skrivit på länge nu, men allt har varit en enda röra....


Som ni vet så separerade jag i somras, vi försökte igen, men separerade definitivt igen den 22e oktober förra året. Under den tiden sen oktober har jag jobbat hårt på att gå vidare i livet utan Tobbe.


Ärligt talat trodde jag att jag hade lyckats. Vi hade i princip ingen kontakt. Bara några sms ibland om praktiska saker som min resväska på hans vind och liknande saker.


Livet flöt på och jag mådde faktiskt väldigt bra.


Jag började hitta på saker och la en massa tid på jobbet. Skapade mig ett eget liv som fungerade alldeles utmärkt.


För två veckor sen började jag fundera på hur han hade det nu för tiden. Helt ytligt naturligtvis hahahaha. Eller hur... Efter att ha försökt skapa det rätta intresset för en annan person så kände jag att jag hade massor kvar innan jag kunde gå vidare. Eftersom den nya personen är en riktig superkille som uppfyller alla krav i min kontaktannons så var jag förvånad över att jag inte kunde börja om från början. Trodde inte det var Tobbe jag saknade utan att jag hade en skapad rädsla för att gå in i ett nytt förhållande...


Eftersom Tobbe inte bara är mitt livs stora kärlek utan också en av mina bästa vänner så kontaktade jag honom för att prata. Efter ca 10 sekunder hemma hos honom där jag bott i 4 år så kände jag att jag var hemma igen.

Känslorna var lika starka som de var när vi träffades för 6 år sen. som tur var kände han samma sak.

Vi hade båda försökt gå vidare, men vi hade inte lyckats särskilt bra... Gräset är inte grönare på andra sidan..

I torsdags tog vi på våra förlovningsringar igen. Den är riktigt snygg på handen tillsammans med mina nygjorda naglar;) Det känns helt rätt att ha den igen. Både Tobbe och jag har gått och tryckt upp tummen för att sätta ringen på plats, men ringen har fattats...


Tiden vi varit ifrån varann var väldigt viktig. Jag har verkligen behövt dessa 3 månader för att tänka klart. Allt som hände var faktiskt inte hans fel utan jag har mycket stor del i förloppet. Såklart... Då när vi separerade fattade jag bara det på ett logiskt plan, men idag har jag fått insikter om hur jag agerade också...

Att sitta ensam i ett skjul är nyttigt. Det borde alla testa ibland. Det är inte i folksamlingar man får insikter...


Nu känns allt så fantastiskt underbart. Vi är nykära och ska jobba hårt på att få detta att fungera.

Att jag har dessa känslor efter 6 år är helt unikt, det har aldrig hänt mig tidigare.


Livet leker och kärleken lever!!!!!

 
 
Niklas Persson

Niklas Persson

24 januari 2012 13:10

HA HA HA HA HA!!! Vad ROLIGT! Blir alldeles glad hemma i soffan!! Så underbart perfekt helt enkelt!!!

Grattis! Eller vad man nu säger!

http://farbrorn.bloggplatsen.se

Karin Eliasson

24 januari 2012 13:25

Ja, det är så jäkla bra nu!
Tack Niklas!

 
Ingen bild

Sofia L.

24 januari 2012 13:16

Ibland är det bra att "springa iväg" å få perspektiv på pusslet man lägger... Lycka till! :) Glad för er skull!!! Kraaaamar! :)

Karin Eliasson

24 januari 2012 13:23

Så sant Sofia. Vi hade aldrig fixat det utan tiden ifrån varann. Tack!
Kram!

 
Ingen bild

Mary-Ann

24 januari 2012 13:48

Underbart!

Karin Eliasson

24 januari 2012 23:53

Jaaaaaaaaaaaaaaa!

 
Ingen bild

Ronald Lindblom

24 januari 2012 14:24

Nygjorda naglar! Du slår då på stort må jag säga ;)
Fantastiskt att få följa din (er!) resa och allt gott önskar jag er båda <3

Karin Eliasson

24 januari 2012 23:53

Tack Ron!
Fattar du hur Tobbes rygg ser ut nu;)))

 
Ninna

Ninna

24 januari 2012 15:31

Tänkte trycka på "gilla-knappen", men det här är ju bara massa mer än bara gilla. :) Så himla glad för er skull, Karin! Kramar

http://dragonfly08.wordpress.com

Karin Eliasson

24 januari 2012 23:52

Tack och kram!

 
Ingen bild

Bilja

24 januari 2012 15:34

Lycka till! <3
Låter underbart...att känslan fanns kvar! Ibland lever man livet utan känslor...bara för att det ska va så!

Karin Eliasson

24 januari 2012 23:51

Jag är aldrig tillsammans med någon för att jag behöver någon. Jag tycker den enda anledningen till att vara tillsammans är att man verkligen känner att man vill

 
Ingen bild

Mariana

24 januari 2012 20:03

Ååååå man blir så glad av att läsa dina rader!!! Lycka till och njut av varann o den äkta kärleken! <3

Karin Eliasson

24 januari 2012 23:49

Tack Mariana!
Njut av din kråka du också

 
Ingen bild

Hannu

25 januari 2012 08:26

..Way to go !!

Karin Eliasson

25 januari 2012 08:33

YES!!!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Karin Eliasson - 23 april 2013 07:24

Hej igen!   Idag läste jag ett inlägg om en katt som har en vit fläck på fel ställe för att vara rastypisk. Denne kisse var ägarens ögonsten i 20 år trots denna defekt. Nu är inte alla människor som denne kattägare utan det finns även de som s...

Av Karin Eliasson - 8 december 2012 10:11

Hej!   Har tröttnat lite på bloggen som en del säkert märkt, men nu fick jag upp en fundering jag vill skriva av mig om.   Det som bryr min lilla hjärna idag är människors enormt ombytliga humör mellan hat och kärlek.   En dag kan det se ...

Av Karin Eliasson - 8 augusti 2012 12:30

  Blev akut hungrig och gick igenom frysens innehåll. Hittade en påse oxpytt, lite obehagligt namn på mat tycker jag, men man får inte vara kräsen...   Fukten dryper på väggarna känns det som här i stugan. Tände i braskaminen för att få bort de...

Av Karin Eliasson - 6 augusti 2012 14:13

Jaha, då är jag här igen då.   En längre tid har jag inte känt för att blogga. Fokus har legat på andra saker och det har varit bra saker   Jobbet tar tid och kraft och den energi jag haft kvar har jag lagt på privatlivet.   Just nu har jag...

Av Karin Eliasson - 27 februari 2012 17:01

Hej igen!   Den sista tiden har livet gått i 190 km/h. Jobbat en hel del och försökt få tid över till andra saker jag vill göra. Fast det orsakar stress ibland så får jag ihop det i sista ändan på det ena eller andra viset. Jag har prioritera...

Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards